5 Okt 2013

Countdown







Hai peeps :) Lamanya tak update blog ni ! Busy sangat sekarang, kononlah. Haha, sebab sekarang tengah final kan. So memang malas lah nak update benda alah ni. Kununnya nak fokus study, puih. Haha, padahal study tak tara mana jugak -_- Sabor jelah aku dengan diri sendiri.

Anyway, four papers have been done. Waiting for the last payper !! Overall, hurmm, okay lah. Alhamdulillah lah boleh lah jawab. Kalau orang tanya aku apaa yang aku target untuk result sem 1 ni, memang aku err, entahlah. Tak target tinggi pon. Mungkin disebabkan carry marks yang macam timbul tenggelam ala pelampung di lautan dalam, ada yang ok ada yang tak. But, yeah I don't know, we'll see the result soon.

Ramai orang kat sem 1 ni lah masanya nak score kan, sebab senang lagi, tapi aku rasa macam sem 1 ni aku masih lagi blur dengan situasi sekeliling, masih lagi blur dengan status aku as university student. Macam, eh apa yang aku kena belajar ni, apa yang aku tengah belajar ni, apa yang sebetulnya aku kena baca untuk test, macamana nak jawab exam for the first time and macam-macam lagi lah kan. Biasalah budak baru ni mestilah blur.

Tapi entahlah, kenalah bijak sesuaikan diri dengan keadaan dan situasi sekarang kan. Dah sampai bila nak terus macamni. Sekarang bukan zaman sekolah yang semua cikgu nak suap, tinggal nganga mulut nak kunyah nak telan. Kat sini semua kena berdikari sendiri, baru lah boleh latih diri tu berfikir kan.

Abaikan, yang penting final dah nak habes. 8hb last paper Bahasa Melayu. I just can't wait to get home. 9hb hangout dengan housemate, roommate and ehem si teman tapi mesraku. Yeah lupa, hubungan aku dengan kawan aku tu makin baik sekarang. I decided to love our friendship more than I love him. Kalau boleh kekalkan hubungan baik selamanya sebagai kawan, kenapa nak putuskan persahabatan tu dengan hubungan yang lain kan. One once said :


" True Friendship is More Precious Than Rubies "


So aku decide untuk pertahankan persahabatan kitorang. Yeah of course, sometimes I get emotional, I get jealous whenever I accidentally see his comments with his beloved one, because that feelings inside me, honestly I can't get rid them fully out yet. But I'm trying my best, don't worry. Thanks friend, for always believe in me, for always make me laugh. Hari-hari lepak, aku rasa aku dah makin natural. Aku rasa aku dah boleh buang perasaan tu sikit-sikit dah aku dah terbiasa dengan kau sebagai kawan baik aku yang paling gila gila gila gila dan gila. Bhahaha kalau kau baca ni mesti kau buat ayat touching kata aku kutuk kau kan :P

Sampai sini je kot, itu je cerita yang jadi kebelakangan ni. And of course, I'm now addicted to Maaduu. Oh my seriously, I just finished watching The Queen's Classroom, a story about teacher and students, value of friendship, ambition, loves and so many values in it ! I just love it. Aku ni takdelah minat sangat korea ni tapi bolehlah kalau ada cerita yang menarik dan agak meramu sebaldi ayaq mata tu, aku layan je haha :D Ok enough for now, see you later and lets start countdown for the semester break !









Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)