27 Dis 2015

27 Disember 2015




Hello. Diary. Cewah. Haha. Kunun je update kat diary, padahal updatenya malas. Maklumlah busy bekerjaya hehe.

Well ni garagara balik keja penat sangat mengantuk tapi degil lagi taknak tidur. Saje. Melayan perasaan tak habishabis. Jiwa kacau betul jasmin. Haha.

Weh aku dok debor nunggu result nya. Entah dapat ke tak aku pergi interview. Jujur la aku langsung tak konfiden. Sebab aku rasa macam entah apa yang aku jawab masa iv tu. Macam hancus. Entahlah. Harap yang terbaik je.

Well, that day was kinda a bad day for me. But! Aku tak tahu la hari yang teruk plus happy rasanya kot. Unplanned. Tetiba kona gi ipoh. Pegi jumpa si naga itu. Haha. Dulu cengkerik sekarang aku panggil naga. Biarlah. Haha.

Well, it was unexpected. Tak pernah terpikir pun he would meet my parents. Maybe it was nothing. Tapi entahlah, it means something for me. Sorry for that. And thank you lah, sebab usaha nak jumpa my parents. Maybe it was for nothing. Sesaje jumpa but, I appreciated that.

I don't know what's actually happening between us. Kadang macam huhahuha baik kamcing. Kadang awkward. Haha entahlah. I don't know dah apa yang aku sebenarnya rasa sekarang. Aku tertanya jugak, sebenarnya aku ni masih sayang ataupun just sekadar terikat dengan kenangan yang aku teringat lagi. Aku pun tak tahu.

Tapi sebetulnya, rasa cemburu tu masih ada. And kadangkadang sentap sendiri. Aku pun tak tau kenapa. Tak sepatutnya aku rasa pape kan. I am stuck between holding on, try harder or just give up on everything. Sebab kadang macam terpikir, aku dok tunggu ni macam ada menghala ke mana mana ke. Or semua akan siasia at the end.

I know it takes time. Nak memaksa memang taklah. Kalau dia cari aku, haa ok lah. Kalau tak aku nak buat macamana. Tapi tipulah kalau tak terasa. Kadang rasa macam, I am just an option bila dia bosan takde benda lain dah nak buat. Just that. Maybe tak macam tu and it's just me who overthink but, can't help but thinking like that. Untuk aku pulak nak cari dia. Aku tahan diri aku jelah. I do care a lot. Even aku busy, penat. Aku macam masih nak cari masa untuk dia. Tapi, bila aku tengok yang most of time he never done that to me so aku macam, ok lah ignore jelah. Kalau dia cari aku ok la respond, kalau tak pasrah jelah.

Expectation really kills me homaiGod. Tak suka betul rasa mengharap. Menanti menunggu mimpi yang  pasti di hatimuu dihatimuu lagu apa ni tak ingat tajuk. Kadang macam nak cakap weii aku rindu kau tak nampak ke. Haha. But then, hah nevermind lah kau tak ingat aku, aku pun taknak ingat kau padan muka wek. Haha gila jasmin 

Satu lagi, aku selalu rasa macam kadang dia sebenarnya lebih kepada nak menjaga hati and simpati dekat aku. Ok ini tak suka rasa macam ni. Selalu rasa macam, dia ni cari aku terpaksa ke nak jaga hati aku ke. Ni yang buat aku overthink lagi ni. Pahtu sedih sensorang pahtu gila. Haha. Ish. Malas pikir. Malas. Malas. Malas.

Takpalah. Buat masa sekarang, aku tunggu jelah. Nak nyanyikan lagu you belong with me kang rasa terhegeh pulak over confident je kata you belong with me haha. All this time how could you not know, standing by and waiting at your back door. Ok dah.

Nak share satu lagu. Sebab best. And some lyrics make me want to sing my heart out






Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)