6 Sep 2020

LONG-LASTING FRIENDSHIP


Hello I'm back. Kemain rajin kan semalam dah update harini update lagi. Eheh. Biasa la orang baru rasa excited semula so semangat lain macam.

By the way, kalau hang baca, hi Saff ! 😝

So harini seharian aku keluar dengan kawan kawan sekolah rendah aku. Since morning I went to Pusat Internet 1 Malaysia to join the MIV online conference. MIV stands for Malaysia ICT Volunteer and it is known Malaysia wide, tapi aku tak pernah dengar pun before this. Nak jadi cerita kawan aku mintak tolong join sebab depa dok cari volunteer untuk program ni. Each Pusat Internet has to have four volunteers and total volunteers that joined today's conference was around 3000. Impressive! Walaupun aku tak dengar sangat apa pakcik tu membebel di skrin ahaha. So nevermind, join untuk dapat new experience and knowledge. Dua jam mendengar conference tu, online conference pulak kan macam dengar lecture la, laju ja nak menguap la lenguh pinggang la rasa nak melunjur kaki la semua ada. But we survived.




Lepastu out of sudden one of my friends texted this friend yang attend program ni ajak temankan cari barang hantaran (yep another one getting married). So memang unplanned, terus semua setuju nak temankan dia cari kain nak buat baju semua.

Sepanjang temankan tu, it makes me realize yang betapa complicated dan peningnya nak siapkan urusan kenduri kawin ni. Nak prepare semua benda, arrange everything and have to deal with family's disagreement to your ideas. Itu tak kena ini tak elok, family kata macam ni tapi bakal pengantin nak macam ni. Fuh, aku yang tolong tengok di tepi pun pening hahahaha.

But it is exciting as well, especially when one of your friends is getting married. Seronok mencari and survey all things. Plus bila dapat staff kedai yang very helpful, suggestive and friendly memang senang kerja. Kudos to this one staff at Jackel. Senang berurusan.

The most important part is that I got to spend time with them. We've been friends dari darjah 1 so kiranya dah 18 tahun dah berkawan. Dari darjah 1 tu memang rapat tapi naik sekolah menengah ja kurang sikit sebab walaupun still pergi sekolah yang sama tapi dah masing masing dalam aliran and kelas yang lain lain. But still we were in constant contact sebab rajin buat reunion.




And we went to Museum Signature for our lunch. Serious talk walaupun aku ni orang Kedah dan selalu dok lalu jalan ni tapi aku tak pernah perasan kata ada restaurant dekat sini and aku tak pernah dengar pun nama restaurant ni. Noob. Haha. So ni memang first time datang, and I loveeee the ambience. Bayangkan hang makan dengan menghadap pemandangan sungai yang permai itu, dan ditemani iringan lagu klasik macam Malam Bulan Dipagar Bintang, lagu lagu 60-an. Memang nice gila. And pekerja lelaki pun pakaian klasik ok macam nak bersilat ! 





Menu dia pulak memang datang dalam bentuk set talam macam ni, siap dengan ulam cabai plus keropok okayy. The portion is big memang kenyang gila and tadi aku try dia punya set Butter Chicken, kawan aku try set asam pedas ikan temenung dengan sambal keli. Puas hati ! Butter chicken dia sedap and tak muak, itu yang penting. Asam pedas dia kena dengan tekak aku pekat cukup rasa semua. So memang puas hati and finally lepas ni kalau ada kawan aku yang datang dari jauh aku dah tahu nak bawak makan di mana hahahaha. Kenapa aku tak pernah tahu tempat ni wujud dasar Jasmin noob.



Ya, lihatlah muka noob itu.

Anyway, we had a great day! Penat berjalan tapi puas hati dapat tolong carikan barang barang untuk majlis penting budak sorang ni. Tak sabar nak tengok kain yang dipilih itu jadi baju nanti ! Till we meet again, take good care of yourself and be safe out there!





Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)