12 Dis 2014

Reality Fantasy cekodok



Pernah dengar tak.
3.a.m. is the moment when everything is the realest. You might get through all day full of laughter. Spending time with friends and your busy life. But 3a.m. will show you, the real feelings deep inside. What you are thinking. What you are hoping. What you are wishing. Yes. 3.a.m. 

And now 3a.m. I'm still wandering around. Thinking everything that passed and will come. Kadang kadang aku pon tak tahu apa la yang buat aku rasa macam, ada something yang aku cari. Yang aku nak. Tapi tak tahu mende. Berat nanang lagu ni.

Aku rasa macam aku berfikir. Tapi aku tak tahu apa yang aku pikir. Aku rasa serabut. Tapi benda apa yang menyerabutkan pon aku tak tau. Chikugunya betul. Dah la esok kuiz. Satu mende tak rasa nak baca. Semuanya sebab kelas malam tadi. Kalau tak mesti aku dah rajin. Cis. Tak habis nak cari alasan.

Tak sabarnya nak balik rumah. Minggu depan je lagi. Seminggu je lagi. Bawak bertenang anak anak. Dalam otak pikir nak balik. Nak balik. Assignment semua langsung tak rasa nak pikir. Padahal punya kemain azam sem baru. No more procrastinate. Toek. First assignment lagi dah procrastinate tahap dewa dah. Belum kira yang lain. Tak sedar diri lagi gamaknya yang sem ni semua courses tersangatlah tough tahap bodybuilder kuasa tiga. Biarkan biarkan. Nanti kalut semua benda baru la nak menyesal itu ini.

Belum kira practical lagi. Tak pikir lagi pon nak pegi practical kat mana. Malasnya. MUET lagi. Lesen kereta lagi. Ya Allah ape bende engko ni Jasmin. Cuba bawak teratur sikit hidup ni. Berterabur je rasa. Kejap letak lagu sebuah nak hilang bosan 







Tapi kan. Hidup ni memang misteri. Ok tetiba je. Aku rasa nak meraban je sebenarnya. Nak naik ke laut lalu turun dan merentas laut merah dalam acara kuak kupu kupu ataupun rerama gergasi. Lalu berhenti di sebelah pokok dan makan aiskrim walls selection perisa salad buah buahan ataupun oreo. Lalu berjalan sambil bermain yoyo ke arah utara tetapi berhenti sebentar di padang pasir melihat unta mengayuh basikal bersama cicak kobeng yang hidup di dalam padang pasir yang tandus tersebut. 

Punah. Dah la. Bosannya. Ok tetiba roommate aku mengigau. Macam macam. Semalam dia punya mengigau. I am so worried right now. Haa engkau. Budak english kan. Tak main la cakap melayu time ngigau. Nak speaking jugak la. Ok nak tulis. Roommate baru aku nama dia Yana jugak. Dulu Yana Natasha. Yang ni Yana Anuar. Budak kelas aku jugak. Aku gigih pindah dari blok 2 datang blok 1. Pendatang haram jadinya. Mau tak pindah. Duduk umpama mawar sepi dikelilingi bunga keladi. Tak tau. Tak kenal sesape. Buatnya tak terjaga nak ke kelas. Naya je sampai kelas kena halau, thank you for coming but get out from my class. So. Pindah. Pandai pandai la nak hidup. Ayok bukan aku sorang je. Ramai yang hidup secara nomad sem ni. 

Pergi tido. Sebenarnya. Tiada apa apa. Ok. Layankan je la. I love you Malaysia tahniah menang against Vietnam. Tapi silakan stop perangai tak cerdik tu. Tengok bola je dia punya emosional over. Live in peace. Bukan ke sabar tu separuh daripada iman.  Ok dah makin teruk. Need to stop. Have a good life, may Allah bless all of us :3




Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)