22 Jan 2015

Stay Strong



Hi my blog. Sorry for haven't writing any post for quite a long time. Quite lah kan takde la sebulan tapi hampir jugak la sebulan tu. Sebabnya, biasa lah last sem dekat UPSI ni so I'm very busy. Now we are already in our ninth week. Busy takyah cakap. Stress macam apa lagi ya Allah memang aku rasa macam, nak baling semua benda hampuk kepala dekat dinding.

Selalunya minggu 9-12 memang yang paling busy lah dengan assignment. Minggu ni lah nak present. Minggu ni lah nak hanta report. Minggu ni lah nak buat itu ini. Tambah pulak sem ni kalut dengan nak pikir kitorang punya LI lagi. Hah memang dah serupa mak limah tahap serabut aku. Tak yah kata, semua memang stress tahap gaban.

Banyak benda gila nak pikir. Tambah lagi pasal LI. Nak cari tempat lagi. Nak tunggu approve lagi. Sesuai ke tidak. And is the job fills the job specification that required by our faculty. Memang. PENAT. Tambah lagi penat otak, so rasa macam bertambah tambah beban tu. Dengan assignments lagi yang semuanya takyah cita la, memang payah lah kan subjek last sem ni. Meeting, interview, research. Dah ngalahkan  budak degree aku rase












Semua benda pon menyerabutkan. Tambah lagi aku dengan masalah insomnia aku ni. Tido nya tak. Pusing kiri pusing kanan. Sampai hari tu kena naik ambulans sebab hampir pitam dalam kelas Mr Sasi. Hahaha punya cuak kekawan aku. Last last, sekarang ni aku dah kena pakai spec. Semuanya sebab aku ni rajin sangat menghadap skrin dalam gelap. Sampai dah bagi effect dekat kepala. Mana tak pening kepala kalau mata tak jaga. Dah la tak tido pastu asyik mengadap phone dalam gelap sampai ke pagi. so makanya jadilah aku budak yang memakai spec sekarag ni. Tapi aku just pakai dalam kelas je lah, and waktu malam and time ngadap laptop. Sebab silau je pon, rabun tak teruk langsung pon sebenarnya. Kalau ikut ekonomi, takdenye rajin aku nak perabih duit buat spec, sebab aku rasa macam takde masalah pon sebenarnya, ok je selama ni nampak jelas terang dan nyata. Tapi sebab doktor tu dah kata macam tu, sebab masalah kepala aku yang asyik sakit dan pening so fine, melayang duit jugak.



Nampak tak ciri ciri bakal cikgu yang garang tu

So rasa rasa aku nampak bijak tak dengan pakai spec tu? Hahaha. Nampak je lah bijak padahal dok bengong lalat lagi. Kalau merepek ye aku bijak gila. Ok nak tulis apa lagi. Lama tak tulis so blur. Tapi rasa lega sebab dapat menaip. At least aku boleh nak cerita apa benda yang berserabut dalam otak aku ni. Walaupun jelas dan nyata nampak aku punya serabut sampai kena cop gila dengan kawan kawan aku kan. Tapi. Dah memang aku tengah serabut. Boleh kata ada dekat 10 benda kena buat untuk 3 minggu ni. And semuanya bukannya simple. Complicated! Aku rasa macam nak tarik tarik rambut sambil buat chicken dance yang berunsur ulik mayang.

Dah la. Rasa macam nak beradu. Hah, ni lah, lagi aku stress banyak keje, terus aku tido. Bila nak siap kejanya kan? Pahtu sibuk stress. Padan la muka si Jasmin hoi. Tapi nak buat cemana, dah malam aku takleh nak tido langsung, so terpaksa la tido petang sebab kalau tak memang aku boleh jalan sekali ngan zombie la sambil mintak otak masak lemak, sebab penat badan tak rehat. Ok lah blog, aku nak tido. Bye blog kesayangan nanti aku taip dekat engko lagi ye blog <3

And semoga semuanya dipermudahkan. Walau macamanapun kena yakin yang kita mampu nak hadap semua ujian ni, sebab Allah uji dalam limit kemampuan kita. So sebab Allah tahu kita mampu buat la yang Allah bagi kita ujian macam ni. May Allah ease everything, InshaAllah. So, stay strong!










Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)