12 Feb 2014

Rasa




Rasa. What's the meaning of 'rasa'. Bila sebut pasal rasa, macam-macam kita boleh relate kan. Sedih, gembira, gila, eh gila tak termasuk tapi kadang ada jugak aku rasa yang aku dah gila. Ok abaikan. Ok rasa, rasa yang berkecamuk. Rasa yang bertanda. Rasa yang membelenggu. Rasa macam sedap je kalau dapat KFC ke Pizza Hut time time camni, time tengah berserabut dengan segala hal kan, nak nak di penghujung hujung sem macam ni memang sangatlah stress dengan pelbagai benda.

Nak cerita pasal rasa hati sendiri, kadang kadang aku sendiri tak paham, konpius dengan apa yang sebenarnya aku rasa. Lama lama aku tak rasa apa apa. Ok malaslah cerita pasal rasa, macam payah je nak hurai dalam ni. Actually, aku pakai letak je tajuk sebab aku tak tau nak letak tajuk apa untuk post kali ni hahahaha so letak je lah habis cerita.

Ok nak cerita apa ya. Oh, teringat yang aku baru selesai shooting. Actually tak habes lagi, ada satu lagi scene which tinggal babak aku dengan Mak Labu yang akan menjelma dalam mimpi kununnya. Lepas tu habislah penggambaran yang berlangsung secara beberapa hari, kalah profesional kata kau. Letih tahap gaban, tambah watak aku yang asyik nak kena bermuram durja cis penat nak buat muka sedih padahal dah sakit perut tahan gelak.

Throwback hari Ahad lepas, kitorang shoot untuk scene tepi tasik and scene proposal and marriage. Scene tasik tak boleh belah, memang terbahak tengok Ain berlakon. Memang terror lah kau Ain, aksi kena tolak masuk tasik. Habis main air tasik yang dah macam teh ais tu. Si Rosmariah pulak memang dah profesional dah dia punya watak jahat tu. Mak Kundur moden, muncung je mulut panggil Mak Labu last last ditolaknya budak tu masuk tasik haha.

Yang paling tak menahan scene proposal dan jugak scene aku bersandinglah. Scene ni aku dengan si Jaimol, budak kelas etnik aku, budak sem 1 yang kami ambik as extra. Dia tu memang sangat terkenal lah katakan dengan perangai yang overconfident dalam bab nak present ke ape ke. Dia punya lakonan fuh, kalah aku yang dah start berlakon sehari sebelum. Sampai malu aku nak berlakon dengan dia, sebab dia tu sangat menjiwai watak, and I got no feeling into the character -_-

Sehari tu memang penat gila, and now tinggal lagi satu scene yang nak kena shoot and tinggal nak edit je lah kitorang punya movie tu. Rasa relaks sikit lepas dah shoot almost all scenes. Memang minggu ni, hectic gila aku rasa. Semalam memang menggelabab nak combine, edit assignment untuk Hubungan Etnik, both yang group dan jugak individu. Fedup pulak dengan wifi jaring yang buat hal, and I felt very down last night. Sampai sampai, hurmm termenangis depan cengkerik comel, punya rasa down, maaf saya tak sengaja.

Nak luah, tak tau nak luah. Sebab memang dari dulu kalau benda-benda macam ni aku tak reti sangat nak bercerita. Setakat nak menjerit "Aku stress, aku stress banyak kerja" sorang-sorang or depan kengkawan tu aku tau la hahaha tapi nak bebetul cerita meluah dengan penuh feeling tu, harap maaf aku tak reti.

Sebab tu kadang lagi suka nak stress sorang-sorang, biarlah orang tak tau apa yang aku rasa, apa yang aku pendam. Kawan-kawan boleh tengok aku gelak macam orang gila, tapi depa bukannya tau apa yang aku rasa sebenarnya. Sebab tu kot aku rasa punca, skemanya, sebab aku ada aku punya silent mode. Once that silent mode on, means aku ada la tengah stress over something yang aku tak boleh nak luah. Bila dah silent mode on tu, tak payah la rasa nak beramah mesra bertegur sapa sebab aku takkan jawab walau sepatah. Hah, harap maaf sekali lagi, tapi tu je cara aku nak kawal stress yang penuh dalam otak, and kadang-kadang rasa marah yang buat aku nak meletup, so baik tak payah tegur kalau taknak bom meletup depan muka.

So, sekarang ni baru aku rasa bersyukur sangat sangat sebab aku wujudkan blog ni suatu masa dahulu, walaupun sekarang tak berasa selamat sangat nak meluah sebab dah ada pembaca tu. HAHA :) Well, hurmm, entahlah. Terpikirkan semalam, yang termenangis pulak depan skype memang memalukan. Mesti cengkerik pelik tengok aku, buang tebiat kot tetiba menangis. Nak nak pulak cengkerik tanya kenapa dengan aku, rasa macam, ada lagi orang yang peduli dengan aku rupanya, selain mak ayah aku, rupanya ada lagi yang sudi nak bertanya tentang aku, ok that's one of the reason semalam.



This kind of simple question, actually do touch my heart
because at least, I know that there's someone cares
about me, thanks :)



Jujur, aku happy, happy dengan kehadiran cengkerik. Walaupun banyak bunyi, banyak songeh, tapi semua tu yang menceriakan hari hari aku. Sehari aku stress, tengok je muka, rasa ringan sikit. Of course, Allah merupakan tempat mengadu. Allah ada dengan aku saban waktu, setiap masa. Waktu orang lain tak mampu nak mendengar masalah aku, Allah tempat aku bergantung. Now, I've one more reason to smile, to laugh. Kadang walaupun ada jugak terasa, sebab selalu sangat kena buli, but I'm actually happy with that. Happy bila ada orang yang luangkan masa membuli aku setiap hari, orang yang aku cari bila aku buka mata, dan jadi last person yang aku cakap sebelum tidur. My parents are my happiness, my friends are my laugh, and cengkerik is my smiles, and he's the one now is in this little heart of mine.

Kadang kadang bergaduh, cari pasal je memanjang. Kadang rasa nak merajuk tapi haha, buat apa. Takut sebenarnya, takut kalau cengkerik termenyampah pulak kalau asyik merajuk. Tapi kadang tu silent mode on jugak, so sepatah sepatah je dijawab, haha tapi tak lama la, sebab tak menahan aku dengan songeh cengkerik ni, nak marah tak jadi.







So ya, for that cengkerik, sorry banyak banyak kalau kadang terlepas perangai yang mengada ke, yang mintak kaki ke ape ke yang rasa nak baling bom ke, kawe mintok maap lah ye. Kadang saje je nak cari pasal, haha. Tapi kalau termelampau tu, maaf banyak-banyak, because I'm trying my very best, to be the one which is good for you, as you're good enough for me :)

Nothing else to say, except that I'm glad that I know you cengkerik. Yes, we've just started all this, but I'm giving my very best on you. Our future isn't certain, but I want to try my best on the present, so that I'll gave no regret later on. I've accepted you, willingly, all your flaws, willingly. Hurmm, sebenarnya, kadang rasa sedih bila selalu kena panggil budak kecik, walaupun tau semua tu just gurauan and you got no other intention, but, yeah sedih sebab I'm not as what you call. Kecik. No I'm not 'kecik'. And, if you're really expecting me to be the kecik person, I'm sorry that I disappointed you, because I'm not a person who can be called as "Kecik", no I'm not. Kalau melihat fizikal, yeah there's nothing to be look at. I got nothing interesting on my appearance. I'm not as pretty as other girl, as thin or slim as other beautiful girls out there. I got nothing, but I'm very grateful for all I had and have, because I'm happy with myself, nothing else matter so, sorry for this flaw of mine :')










Kadang mungkin terlihat jiwang, yeah but it's not about being jiwang or whatsoever, it's just, I like you, and I love to express that, I love being honest with my feelings on you. That's all. So, yeah, nothing to explain haha, I think that's all for tonight, will be updating again soon ! Assalamualaikum and have a great dream :)











Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)