9 Jul 2013

Ramadhan al-Mubarak








Assalamualaikum again, and good evening :) Alhamdulillah, esok semua umat Islam akan mula menunaikan ibadah puasa yang dinanti-nantikan setiap tahun. Sepanjang berpuasa, jagalah segala adab tidak kira dalam pertuturan atau perlakuan, atau penulisan. Haaa nampak tak contohnya, betapa tak merebangnya penulisan aku kali ni, tak kepoh macam selalu. Ini adalah permulaan yang baik untuk diri aku dan In Sya Allah, untuk korang-korang jugak ok :)

Tahun ni, again aku berpuasa jauh dari family. Sekolah menengah, dari Form 1 hinggalah form 4, mostly aku spend bulan Ramadhan di asrama. Just weekend boleh balik dan berbuka bersama family. Form 5 alhamdulillah aku ada peluang berpuasa bersama family sebab aku tak duduk asrama. And this year, sekali lagi aku akan menjalani ibadah puasa jauh dari family :')

Well of course I'm quite sad. Tapi ini semua antara dugaan yang aku kena hadap lah, sebagai student. Tapi sedih pulak bila ada kengkawan tanya : " Eh hang tak balik ka posa ni"

Arghh.. sentapnya ayat. Sedih pedih terluka terhiris. Ok hiperbola tragis. Tapi jeles dengan kawan yang boleh balik  walaupun kejap untuk berpuasa bersama family. Ok Jasmin sabar sabar dan sabar lagi.

Taknaklah merapu banyak banyak, takut terkeluar pulak jemari kepoh aku ni menaip. Thats all for starting of Ramadhan. Banyakkanlah berbuat baik dan double triplekanlah amal ibadah. In Sya Allah besar ganjaran amalan di bulan mulia ni. Subhanallah Allah Maha Pemurah :')




Sila Patuhi Arahan di Atas ^^,






Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)