Home About Facebook Twitter Ask.fm Kawan.r

20 Ogo 2012

CINTA PERTAMA ?

Hye C:
malam ni aku rasa nak tulis pasal s0mething..
yang biasa-biasa..dan pastinya..takde kena mengena dengan HARI RAYA..hehe
saje nak ubah m0od jap..
0kei st0p !
CINTA PERTAMA...ada ke?
k0npem la ada kan~sengal la aku neh ^^v
selalu kita dengar-dengar..cinta pertama sukar dilupakan..
bet0l ke?

macamana dengan k0rang?
sukar ke nak lupakan cinta pertama k0rang ye?
well...aku nk k0ngsi apa yang ku rasa..berdasarkan pengalaman CINTA PERTAMAKU..
walaupun ramai 0rang (especially 0rang tua-tua) kata "cinta m0nyet"
aku rasa cinta m0nyet tu la yang mengajar kita erti cinta,sayang,rindu..and any 0ther feelings yang berkaitan dengan C.I.N.T.A..
aku sebenarnya tergerak nak tulis pasal ni..sebab hati aku sendiri dah betul-betul tak b0leh nak pendam rasa yang selama ini , aku diamkan dalam hati....
sampai aku...parah terluka sendiri..
cinta pertama...lelaki pertama...
yang sentiasa bertakhta di dalam hati aku..
bagi sapa-sapa yang pernah teng0k dan baca pasal MR.NG0KNGEK tuh..
ye...bukan dia.. 
tapi...s0me0ne else...
sese0rang yang aku kenal..hampir 7 tahun yang lalu..
memang b0leh dikatakan cinta m0nyet ~ sebab mase tuh aku sangat laa kecik s0 aku sangat gedik cam m0nyet sebab gatal nak bercinta , haha C:
perhubungan yang tak dijangka..
sungguh..
hati ini terpaut..saat pertama terpandang wajahnya..saat pertama bertentang mata..
tapi..demi sahabat..aku k0rbankan rasa yang baru berputik..
aku tau aku tak sesuai nak berdamping dengan dia..
si PUTERA IDAMAN..
se0rang yang sangat...ensem 0rangnye ^^
0oyeah ! aku mengaku masa tuh zaman kanak-kanak..pantang nampak b0y ensem..mula laa angau ! #childish#
tapi..makin lama..rasa tu makin kuat..aku p0n tak tau kenapa..
kali pertama..rasa macam tuh wujud dalam hati aku..dan semakin menebal..
tapi disebabkan hatinya sudah terpaut dengan sahabat aku..merangkap sepupu yang sangat baek dengan aku..
aku k0rbankan rasa tuh..
dengan alasan yang sama..
"Kau tak sesuai dengan dia laa Jas , dia dah la ensem , kau? apa ada?"
haaa..itulah alasan yang sangat 0rdinan yang aku b0leh pikir masa tuh #takmatanglagi# -,-
sabarkan hati lagi.. ^^v
rasa tuh makin hari makin kuat..
aiissyy..aku p0n naek geram dengan hati aku neh..
"Kaw pehal hah hati? lupakan dia ! "
camtuh sekali aku paksa hati aku..
bila aku dapat tau..dia dah tak ada special relay dengan kawan aku..
seri0usly..HATI INI MEL0NJAK GEMBIRA..
mungkinkah ada peluang untuk aku?
tapi..hati aku hancur lagi..
dia terpikat pulak dengan sahabat karib aku..
ermm.."takde j0d0h dah gayanya ni"
aku sedapkan hati aku...cuba tersenyum..untuk sembunyikan rasa hati yang terluka..
sekali lagi...DEMI SAHABATKU...
bila lama sikit..aku dengar di0rang tak ada special relay p0n..
aku mel0njak lagi -,-
tapi...kegembiraan aku terbantut..
"Tak mungkin dia akan sukakan kaw Jas..kaw takda rupa p0n..tak sepadan dengan dia"
kata hati aku..buatkan aku kembali sedar kedudukan diri...
tapi..hari demi hari..
aku selalu dengar..kawan-kawan sekuliah
#h0isy ! kawan-kawan yang gi ngaji al_Quran sekali la ^^
asyik tanya aku..
"ang kawan  dengan si dia ka? dia kata dia kawan dengan ang? "
hah ! hati aku.........rasa gembira..dan terkejut..
kenapa timbul g0ssip liar  neh..
lepas tuh,,ada ja 0rang yang jumpa aku..akn tanya s0alan yang sama kat aku..
sampai la satu hari..
masa tuh , mak aku suruh aku gi kedai beli barang..
kat kedai..
0oMaiAllah ! Dia ada kat situ !
aku p0n mula gelabah...
hati ni buat hal lagi...asal nampak je muka mamat nih,,mula laa takleh nak nafas bagai..
huh ! ann0y -_-
balik dari kedai..tetiba ja dia bl0ck aku..
aku dengan hati yang membara panas+ketaq p0n marah ar dia..
"pehal nak bl0ck jalan aku? nak mamp0s ka? "
h0isy..takda maknanya aku nak cakap camtuh..aku marah bese-bese je lah !
pastu...duniaku mulai bercahaya..sebab apa?
dia said s0mething t0 me..s0mething yang..aku tunggu untuk sekian lamanya..
"AKU MEMANG SUKA KAT ANG P0N"
ayat tuh,,sentiasa tersemat dalam hati aku..
lepas tuh..hubungan kami makin rapat..
walaupun dia tak pernah nak ucapkan lagi ayat tu..
tapi bicara dua pasang mata..saling melengkapkan rindu antara kami..
sungguh..aku sangat sayangkan dia..sangat..sangat..sangat....sayangkan dia...
sampai tak terucap..
mak aku p0n tau aku rapat dengan dia..sebab dia selalu datang umah..

sampai laa satu hari..mak aku tanya..
"dia nak pindah g ____ ka? "
aku..tergamam..
inikah yang aku perlu lalui..
bila aku tanya dia..dan dia kasi jawapan yang sangat menghancurkan hati aku..
"ya,aku nak pindah"
masa tuh..takda sapa yang tahu..
airmata yang pernah mengalir dari mata aku..menangisi perpindahan dia..
pemergian dia..beerti separuh jiwa aku hilang..
budak kecik p0n dah tau camna rasa sayang :C
lepas tuh..hubungan kami semakin renggang..
kalau jumpa p0n..time raya ja..
dia selalu kata dia rindukan aku..tapi..dia tak pernah ucap 'ayat' tuh untuk kali kedua..
dan itu buat aku pikir
"dia dah jumpa 0rang laen yang ja0h lebih baek dari aku"
aku cuba nak terima kenyataan..dengan terima salam perkenalan dari 0rang laen..
nampaknya aku salah !
aku tak pernah b0leh buang dia dari hati aku...
and that things happen again and again..tapi aku tak pernah buang dia dari hati aku..
dia cinta pertama..payah aku nak lupa..
sampai laa bila dia balik raya dua tahun yang lalu..dia dapat number aku dari adik aku..
masa tuh..aku sangatlah heppy tak terkata..
hubungan kami bertaut lagi..
dan macam selalu..dia akan kata yang dia rindukan aku..
tapi dia tak pernah nak k0npemkan relay antara kami..
buatkan aku bertambah yakin....dia dah ada girlfriend laen kat sana..
ermm...aku just tabahkan hati..
lalu bermula kisah perkenalan aku dengan MR.NG0KNGEK
bermula dari teman biasa..akhirnya..lamarannya aku terima..untuk jadi kekasih hatinya..
dalam masa yang sama,aku still c0ntact dengan dia..masih menunggu jawapan yang pasti...
tapi..semua tu tak pernah terjadi..
buatkan aku tekad
"aku akan lupakan dia..and aku akan teruskan hubungan aku denagn MR.NG0KNGEK
MR.NGOKNGEK p0n tak tau pasal kisah aku..
lepas pertemuan aku dengan MR.NGOKNGEK tahun lepas..
relay kami makin kuat..aku p0n dah jarang c0ntact dia..
buatkan aku sangat yakin yang aku dah berjaya lupakan dia..
leps tu..baru aku cerita semua pasal aku dan dia kat MR.NGOKNGEK..
aku tekad nak lupakan dia..
tapi..bila dia c0ntact aku...time dia balik raya...
baru aku sedar..aku FAILED !
aku tak pernah dapat lupakan dia..ermm ;C
seksanya aku rasa masa tuh..
masa tuh..dia dah tau yang aku dah ada 0rang laen..
dan masa tuh jugak dia terus terang dengan aku..
dia sukakan aku..dia nak jadi b0ifiee aku..
Ya Allah....pilunya aku rasa..masa tuh..mula la aku pikir..
"kalau laa aku lebih sabar tunggu dia"
tapi aku tau..aku perlu decide..
aku cerita semua kat MR.NGOKNGEK..
MR.NGOKNGEK paham...dan dia suruh aku decide..
pilih MR.NGOKNGEK..atau dia?
payahnya nak buat pilihan..
Dia..cinta pertama..yang setia di hati..dan dinanti selama hampir 7 tahun !
dan...
MR.NGOKNGEK...se0rang yang berjaya merawat luka di hati..dan menghiburkan aku..saat aku jatuh tersungkur...
then,aku decide..
aku pilih MRNGOKNGEK..
bila aku buat camtuh...aku rasa bersalah dengan si Dia...
dia kata
" dia takkan ganggu hubungan aku dengan MR.NGOKNGEK..dia sayangkan aku,tapi dia tau yang dia hanya bertepuk sebelah tangan selama ni..dia sayang sangat kat aku..tapi dia tak sangka yang aku akan lukakan di macam ni"
perihnya rasa..kalu k0rang di tempat aku?
apa yang k0rang akan decide?
lepas tuh..hubungan aku dengan dia semakin ja0h...ja0h....ja0h..
aku buat keputusan..untuk bincang el0k-el0k..
akhirnya..masing-masing putuskan
"kita akan kekal sebagai kawan"
ermm..0ke aku cube terime..
wala0p0n hati ini mer0nta..
"aku sayangkan dia..! kenapa baru sekarang dia nak terus terang dengan aku??? "
hati aku rasa tersiksa sangat..
dan semua ni aku luahkan kat MR.NGOKNGEK..
dan dia sentiasa sabar..bagi kata semangat kat aku..
tapi aku tau..
MR.NGOKNGEK terluka dengan sikap aku..
~maafkan saya awak~
tapi dia sentiasa kata kat aku
"saya paham..awak sayangkan dia..saya tak paksa awak lupakan masa lalu awak..takpe saya paham"
hrmm...baeknya awak..
payahnya bila kita dalam situasi macam ni kan?
dan..kini raya menjelma lagi..
aku nampak dia lagi..
dan..bila dia panggil ja nama aku..
hati aku berdegup sangat laju..sampai aku tak b0leh nak bernafas..
kuatnya sayang aku kat dia..
tapi aku tau...aku tak b0leh simpan rasa ni..
dan saat aku menulis ni..
pastinya..airmata mengalir..mengenangkan cinta yang tak kesampaian..
dan pastinya..selepas berdebat dengan dia..
"salah siapa aku dan dia jadi macam ni?sebab dia yang tak pernah berterus terang?
atau salah aku...yang tak terima lamaran dia..yang aku sendiri tak tau..bila dia melamar aku untuk jadi..
teman istimewanya"
dia kata..."kalau sese0rang sukakan sese0rang yang laen , tak perlu di luahkan..dia akan paham sendiri"
k0rang? setuju ke camtuh?

ermm..aku p0n tak tau...yang aku tau...
semua yang berlaku..ada hikmah di sebaliknya..
dan...
kalau sudah j0doh..takkan kemana..
aku cuba terima hakikat dengan hati yang lapang..
lepas aku cerita semua  kat MR.NGOKNGEK...aku rasa lapang sikit
THENGS SAYENG :)
es0k..Si Dia janji nak mai raya umah aku..tak taula apa akan jadi es0k,,
kita tunggu dan lihat !
bila agaknya...segala d0a akan termakbul?
p/s : termenung lepas penat menaip ^^v


Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)