3 Jan 2013

Apa Yang Perlu Aku Kata?

hai suma :) ari ni aku rasa macam rajin pulak nak menaipnaip kat blog neh , hehe :D tapi pada entry yang lepas aku ada kata nak sambung update pasal kawankawan aku kan , tapi itu nantilah aku sambung ye , line internet ni lambat sangat so untuk mengelakkan aku campak je netb0ok aku ni ke luar s0 baik aku tak payah  sambung entry tu lagi -,- *fedup* , 0keih ari ni aku nak cita pasal something yang baru jadi kat aku kemarin , well kalau kita tengok dari sudut pandangan lainlain maybe korang akan nampak macam mainmain je benda ni , tapi bagi aku , aku tak buleh nak anggap mainmain jugak , rasa takut tuh ada sebab sekarang nih macammacam buleh terjadi , bak kata aforisme Melayu , ecece -.- , haha 0kei series , bak kata pepatah Melayu : " rambut sama hitam , hati lainlain " .. see? itu menunjukkan kita tak tau apa yang ada dalam ati 0rang lain , 0kei back to the topic , sebenarnya aku ni buleh dikatakan ahli aktif Facebook , maklomlah tiaptiap ari aku online menda alah ni , haha *okei buang masa* , pastu buleh kata aku ramai jugak frens dalam fesbuk ni , dan ramai yang selalu tegor aku kat chatbox atau lebih ringkas , IM .. aku p0n kadangkadang layan la jugak , tu p0n aku tengok umor jugak , kalau tua bangka tuh , harap maaf tak dilayan :3 , haha , pastuh nak jadi cita ada s0rang budak ni , tetiba ja IM aku , dan IM nya itu mampu membuatkan aku kecut perut seketika , aku cuba tenangkan diri dengan berpikir : " alah dia mainmain je ni , saja nak gempak , nak takuttakutkan aku je pon " , tapi series ! aku rasa macam seriau jugak , maklomlah macam yang aku kata tadi , rambut sama hitam , hati lainlain , kan ?apa yang dia kata ?

see what I mean ? kalau k0rang sendiri tetiba dapat IM camni , apa k0rang akan rasa ya? seriesly , memang aku rasa takut bila aku bacam mesej dia ni , sebab kita p0n tau , manusia akhir zaman sekarang ni , kadangkadang sangat tidak berperikemanusiaan , dan kadangkadang buleh menjadi lebih kejam dari binatang , kan? so , layak tak aku rasa takut dengan semua ni ? kalau ye p0n niat nak bergurau , cari lah cara yang tak menyentap sanubari , huhuk :'3 , pastu memang aku jadi tak senang duduk dah lepas tuh , sebab aku buka profil dia , tengok tempat tinggal dia . OoMaiAllah ! satu bandar ja ! hah , lagi lah aku rasa nak gelabah macam cacing kepanasan x( .. aku tak tau nak cita kat sapa s0 aku decide nak tanya orang di tempat yang memang penuh dengan soalan dan jawapan , so aku log in di ask.fm dan tanya beberapa orang ni , alhamdulillah dorang kasi jawapan yang dapat melegakan gelisah ni sikit , salah sorang dari dorang jawab , ayat lebih kurang camni : " la tahzan , Allah sentiasa bersama kita dan Dia akan melindungi kita "
saat tu aku macam tersentap , aku lupa ! aku lupa yang aku ada pelindung yang Maha Hebat di sisi aku , yang akan melindungi aku , dan takdak benda yang akan jadi tanpa keizinan dari Dia .. thanks my fren di ask.fm , jawapan anda menyedarkan saya :D


p/s : Allah itu Maha Berkuasa , tiada apa yang terselindung dari pengetahuanNya , dan tiada apa yang berlaku tanpa izin daripadaNya , la tahzan ! innaAllahma'ana : sesungguhnya Allah bersama kita :)


Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)