5 Jan 2013

Tak Menjadik :(

hai suma -.- , sorry tengah tak bapa ada mood , tapi rajin jugaklah nak manaip kat sini , aku try nak makeover blog ni haa , tapi dari tadi banyak benda yang tak menjadi , antaranya :-
(1) nak buang Powered by Blogger kat bawah tu-dah buang okei suma , bila bukak blog tengok ada lagi
(2) nak tukar blogger icon tu - tak jadik pon -.-
(3) nak buat border untuk blockquote dan boh background - ni masalahnya cari kod takdak , dan aku tengok tutorial suma untuk templat denim ja , untuk simple takdak *fedup
 
dan banyak lagi lah , aku pon tak ingat dah , dari tadi aku dok hadap netbook ni sampai ke sudah tak banyak jugak yang aku ubah blog ni , huhu :3
dengan nak hadapan line internet yang lembap macam siput sedut ni , memang rasa fedup gila lah , fedup pon tak gila macam aku okei ? bercakap pasal internet , rumah aku ni guna CELCOM PORTA WIFI 
korang pernah dengar tak? yah memang , dengar wifi rasa gah jek , padahal -..-
well maybe sebab kawasan rumah aku ni kot yang agak pedalaman kan , tapi dulu masa nak beli , bukan main baik penjual tu describe pasal porta wifi ni , lajulah , guna line celcom lah tak perlu 3G lah , laju tahap gaban lah , lastlast hampeh je pon , :'(
tapi buleh tahan dengan menda alah ni sebab buleh bawak gi manamana kita nak bawak , asal ada celcom network , means kita buleh guna internet , as wifi ! bentuk macam brodband , kita buleh guna mcam broadband *tapi still jadi wifi so orang lain buleh connect*
kalau dekat umah kita just cucuk , eh cucuk ke kita panggil?  *ah nevermind -.-* dekat plug soket tu , dan buleh cucuk dalam kete , so anywhere kita nak pergi senang ja nak guna dia , tengok sikit rupa dia
ni lah rupa dia , just plug in kat soket je , senang kan?

ni tempat yang kita kena cucuk modem tu , cucuk modem kat sini then cucuk kat soket macam gambar atas tadi =)

ni modem dia , ada lampu sign untuk wifi dan network kat situ , buleh guna as  broadband cucuk kat laptop tapi still jadi wifi jugak :)

ni pulak guna untuk cucuk kat tempat cucuh rokok dalam
kete :)



see? ini jelah yang aku agak kelebihan dia , nak gi manamana pon sekarang ni bawak je netbook dan menda alah ni so takdelah boring xD , tapi menda ni limit setakat 5 laptop je , so kalu lebih memang lembap nak mam -.- lah jawabnye , macam aku sekarang ni kat umah orang sekeliling dah tau pasang wifi , adik aku pulak baik hati gi bagi password , apa lagi , macam semut hurung gula la , sampai aku yang dok dalam rumah ni memang takleh guna langsong dah , huh :3

senang cita , bila agak ramai sangat berkerumun depan umah , terus aku tutup plug wifi , haha jahat tak aku  xD , well nak kata berkira tu memang lah jugak , sebab kitorang yang payahpayah nak beli nak bayar , orang lain free ja guna , sampai kami sendiri yang tak buleh guna apa kes kan ? haha

0kei lah , stop for now , letih dah nak menaip , bubye ! <3 


Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)