7 Jan 2013

Hormat Orang Dulu , Baru Orang Hormat Kita :')

jawab salam dulu ! hehe :D , yeye aku tau sekarang dah lewat , sepatotnya aku dah tido sebab besok kena bangun awal dan gi keje , eh? aku dah keje? takyah nak tekejut sangat eh :P 
ye , aku keje , tapi dengan mak aku je lah , hehe , baru start ari ni , gaji ? aku tak tau ade ke tidak -.-

0kei , back to the title , hormat orang dulu baru orang hormat kita , setuju ?
kalau setuju angkat tangan , hehew :3
nak dijadikan cita , kan aku habaq dah tadi aku keja dengan mak aku , mak aku buka kedai makan so aku gi lah tolongtolong dia kat situ kan , maklomlah tengah cuti panjang ni :D
pastu tadi adalah sorang pakcik tuh , datang nak makan lah , pastuh aku pon gi la bubuh nasik kat dia , aku bubuh bukan banyak la jugak , kang kalu bubuh sikit komplen pulak kan , nak tau pakcik tu cakap apa?

"Buang sikit nasik ni , ang bubuh ikut badan ang tak kena la"

see ? memang otomatik aku rasa darah menyirap ja naik pala , macam nak pelangkung ja pakcik tu , yang nak babit dengan badan aku pehal ? ni yang aku nak marah ni , so what ? kalu taknak banyakbanyak cakap lah elokelok kan , tak payah nak babit dengan fizikal aku bagai :'(

aku buat cool ja depan pakcik tu , aku gelak kat dia and buang sikit nasik dia tu , dalam hati memang macammacam dah aku sumpah

"Si** lah orang tua ni , kang aku menjawab kang kata kuang ajar pulak"

haha , memang macammacam lah jugak aku ngutuk pakcik tuh , kalu ikut angin baran tornado aku ni , nak ja aku jawab macam ni :-

"Pakcik , saya bubuh banyakbanyak sebab saya tengok perut pakcik tu besar semacam je , nak bubuh sikit takut tak cukup pakcik , and kalu saya bubuh ikut selera badan sayalah , alamatnya memang pakcik kebulur lah , sebab saya makan nasik satu senduk pun tak sampai pakcik , jangan nak babitbabit badan saya yang cute ni pakcik oi "

hah , naseb baek aku buleh control tornado aku , sebab pikir dia customer mak aku ja , kang aku menjawab , dia kata kuang ajar , dia tak datang kedai mak aku , mak aku tak dapat duit , aku pon takdak duit :3
so aku senyum je , padahal dalam hati , huh -.-

hina sangat ke hah kalu aku badan camni ? dah tu , kalu orang yang badan macam aku ni , kami ni patung ke ? batu ke ? takdak perasaan , camtu lah ? memang aku rasa macam nak sound ja pakcik tuh , kot ye pon hormat lah sikit kan ? pikir dulu sebelum nak bukak mulut , sebab .. lidah seorang mukmin adalah hatinya tau ? kalu mulut saja dah haprak camtu , hati ? ~nauzubillahiminzalik :')

so moral of the story , kita nak cakap pape pon , pikir banyak kali sikit , jangan sesedap rasa ja cakap macam dah tambah Knorr Pasti Sedap atau Maggie Cukup Rasa pulak ! kita ni kena ingat jugak , setiap kesalahan yang kita buat antara manusia , selagi orang tu tak maafkan segala keterlanjuran kita kat dia , alamatnya ? habes lah ~

s0 ? belajar dan asuhlah diri kita untuk hormat orang lain , supaya kita jugak dihormati 
dan jugak tidak dimenyampahi oleh orang lain ^^

p/s : Alhamdulillah jugak aku dapat sabar dengan apa yang pakcik tu kata , walaupun masa aku paling kebelakang , air mata aku dah bergenang , sebab aku rasa terhina sangat bila dia cakap macam tu :')


kadangkadang , berpura itu perlu , demi melihat senyuman di wajah
orang yang kita sayang , walaupun hati kita sebenarnya
merintih pedih :')


Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)