11 Jan 2013

Experiences Is Priceless :)


Jawab Salam Dulu ye ! ^^

Experiences Is Priceless , tajuk post malam ini , eh ? dah pagi -,- 
pengalaman itu priceless , eh wait! priceless di sini bukan membawa maksud tak berharga a.k.a takdak faedeah tau , priceless di sini membawa maksud sangat bernilai hingga tak dapat digambarkan dan dinilai dalam bentuk matawang atau nama saintifiknya harga >.<

hari ni , aku dapat gaji first aku *tengah kaya ni* aiseh , bape hengget je p0n , haha
tapi bagi aku tak penting sangat lah suma tu , lagipun aku kerja dengan mak aku , so kerja yang aku buat ni aku sertakan niat siap siap untuk tolong mak aku , pastu dah mak nak kasi gaji , terima je lah , takkan nak tolak tawaran berharga tu kan ? orang kata , rezeki jangan ditolak , bala jangan disearch di Google okeh ?

aku keja dengan mak aku ni , 5 hari ja seminggu , kalu ikutkan 6 hari , tapi dah kawan mak aku nak tolong pada hari sabtu , so mak aku bagi cuti kat aku , hehew :3
tapi gaji pun cutilah sehari -.- * eh tadi bukan aku kata aku tak kesah pasal gaji ke :3 *
apa apa pon , soal gaji tolak tepi sat , sebab takdak kaitan dengan post title aku :D

yang aku nak cita dan share , adalah pengalaman yang aku dapat bila aku melangkah masuk ke alam pekerjaan yang penuh dengan segala penat dan lelah , susah dan payah , disertai pancaroba yang penuh dengan cacamarba , pheww ! ayat tak buleh belah -_-'

kalu dulu , asal cuti ja mula lah nak jadi kelawar , malam asyik merayau , I mean bagi konsep aku bukanlah merayau kuar umah gi pub , disco bagai -.- haha , just mata ni lah yang merayau malam malam kat screen netbook aku ni , dan jugak screen enset aku , sampai pukul 2 , 3 pagi , pastu mulalah nak bangun lewat sebab tak cukup tido :B , tapi sekarang ni , huhuk :'3 kena bangun awal awal untuk pergi keje , tapi awal awal pon , aku paling lewat sampai , haha :D , tapi naseb baek aku anak tauke beb ! mak aku tak kata pa , haha ^^ lagi selalu la aku nak buat ni , erk~

pastuh , time keje memang best lah kan , sebab yang keje kat situ aku , mak , Maksu , dan pekerja baru , Kak Miah , Maksu aku ni memang jenis mulut riuh , campur pulak dengan Kak Miah tu dua kali lima ja , memang macam dalam pasar dah aku rasa -_-'
sepanjang 5 hari aku start keje ni , macam macam benda yang aku belajar , cara nak bancuh air , camana nak treat customer , camana nak buat itu , ini , bla bla bla ~

dan yang paling berharga bagi aku , mestilah gaji , eh ? ^^v
hahah , joking ya ! mestilah cara untuk aku nak layan customer , walaupon asal datang je customer aku selalu nak elak , tapi kadang kadang aku beranikan diri jugak untuk buat apa yang patut , so aku takdelah jadi penakut sangat nak berhadapan dengan orang ni C:
Aku pernah dengar lah satu ayat ni , nak panggil pepatah pun buleh jugak :3

"Tanpa keberanian kita takkan berjaya mencapai impian kita"

berfikir secara logik lah kan , yes ! aku setuju !
kalau asyik dok ketaq lutut ja , sampai ke sudah tak jadi cita kan ? so camna pon , kena cuba usaha try jugak bagi diri sendiri ni jadi berani sikit ! sebab kita hidup ni kena berdepan dengan orang ramai , nampak word ' ramai ' tu ? means banyak tau.. dan bila dah ramai a.k.a banyak ni , mestilah ada banyak ragam , yang tak logik dek akal pon ada ragam manusia ni >.<
so kita kenalah brave kan diri kita ni * dah bapa kali aku ulang ayat ni * supaya kita enggak menjadi seperti kodok di bawah tempurung ya ibu ibu bapak bapak semua yang ada di sini :D

so moral of the entri : brave yourself for your own goodness okeh darling ? :B
pheww ! abes jugak cita aku ni , ni pon jadi kelawar lah ni , pukul 2 pagi dok merayap kot Fesbuk , Ask.fm , Twitter , Blogger lagi , naseb baek esok cuti weih , buleh joli duit gaji , haha :B joking oke joking ? dah ada gaji hasil penat lelah sendiri ni jangan boros sakan pulak ye , simpan simpan , jimat jimat sama , untuk kegunaan di hari tua nanti , aiseh ^^,

dan satu lagi , bila kita dah masuk alam kerja ni , baru kita tau camana susahnya nak dapat duit hengget tuh , at least bila aku dapat duit hasil penat penat aku kerja ni , aku akan pandai hargai walau sesen , paham?
so jangan kata apa kalau aku jadi kedekut oke oke ? ^^;
dan bila kita keja ni , baru kita akan paham camana susahnya selama ni mak dengan ayah kita kerja , nak cari duit kat kita , nak bagi kita makan , nak anta gi sekolah , nak besarkan kita sampai dah besar gedabak macam ni , tak kira lagi patung Otromen dengan set alat masak atau doktot doktot yang kita dok nanges guling guling kat tengah tengah pekan nat tu , ops silap , yang korang guling guling nanges , bukan aku :>
haha , LOL ! xD

apap0n , thanks Mak dan Ayah , always <3 both of you fi hazihi dunya walakhirah till jannah :)
terima kasih banyak banyak , sebab bagi peluang kat kak keja kat kedai tu dan bagi kak rasa pelbagai pengalaman yang sangat berharga untuk diri kat sendiri pada masa akan datang :)

and to all my friends , remember !
Experiences , is priceless :) 
so grab it while you can , don't miss it or you're gonna regret whole of yourlife ^^
<3 <3 <3

Terima Kasih Sudi Baca Cerita Saya ^^,

1 ulasan:

  1. pay now, play later...heee priceless experience tu kt yang pilih, nanti bila sampai 1 masa kita akan menghargai tiap manis pengorbanan yang kita pilih untuk lalui. :) nampak kecik jer kat mata orag lain tp perkara tu nampak besar di mata kita.. :)

    BalasPadam

Leave your comments and thoughts. Don't keep it to yourself, but say it nicely. Please connect your tongue to your brain before you say anything :)